zaterdag 30 januari 2016

Top 5 tussendoor

"Miek, wat eet je nou eigenlijk tussendoor?", is een vraag die ik afgelopen week meerdere keren heb gehoord. Tijd dus om hier een artikeltje aan te wagen.

Allereerst moet ik zeggen dat mijn trek in tussendoortjes tot een minimum gedaald is sinds ik volgens de paleo principes eet. Omdat de hoofdmaaltijden genoeg energie bevatten heb ik het simpelweg niet nodig. Maar uiteraard zijn er ook momentjes dat ik gewoon zin heb om te kauwen, te snacken, zogeheten 'lekkere trek'.

Er zijn natuurlijk zat paleo 'lekkere trek' snackjes, maar die heb ik niet altijd voor de hand om bovengenoemde reden. Mijn top 5 snacks ziet er dan ook als volgt uit:

1. Een klein handje nootjes (amandelen, pecannoot, walnoot, paranoot), soms is zelfs een enkele paranoot al voldoende :)

2. Een gekookt eitje, hiervan heb ik er altijd wel een paar kant-en-klaar in de koelkast liggen. Gekookt, gepeld en in een gesloten bakje met water. Lekker makkelijk! Als ik het niet als snack gebruik, dan is het altijd nog lekker in een salade.

3. Een medjoul dadel, hooguit twee, of toch drie, of... Heerlijk snoepgoed! Let op: medjoul dadels bevatten aardig wat koolhydraten, dus zeker op luie dagen kun je hier beter niet voor gaan. Ga je toch nog sporten? Geniet dan vooral van één, hooguit twee dadels :)

4. In de koelkast heb ik vaak een 'snoepbakje' gevuld met partjes sinaasappel. Als ik word getroffen door een lekkere-trek aanval, dan pak ik een stukje sinaasappel. Voordeel hiervan is dat je niet gelijk de hele sinaasappel op hoeft te eten en als je even snel een smoothie wil maken liggen er al stukjes geschild en wel in je koelkast. Handig!

5. Zoals vele vrouwen ben ik een chocoholic! Ik ben gek op pure chocola, hoe puurder hoe beter. Ik heb dan ook altijd pure chocola in huis, minimaal 75% maar het liefst ga ik voor 80%. Gewoon een klein blokje tussendoor, heerlijk =D




Zit er voor jou geen optie tussen, of wil je toch nog andere ideeën? Geen stress, deze komen eraan! Ik doe mijn best alle categorieën afwisselend van informatie te voorzien. Blijf dit blog dus volgen door gewoon dagelijks even een kijkje te nemen. Nog makkelijker is om de blogpagina op Facebook te liken, dan zie je vanzelf een melding wanneer er een nieuw artikel online staat! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten