donderdag 28 januari 2016

Smoothie time!

Het is lekker.
Het is gezond.
Het is snel gemaakt.
Het is niet duur.
Het is veelzijdig.

RARA?!

Jaja, ik heb het over smoothies!

Ik ben een groot smoothie-fan, om bovenstaande redenen. Smoothies zijn bij mij zelden hetzelfde, omdat ik vaak gewoon maar wat doe ;)
Mijn smoothies bestaan grofweg uit het volgende:
groente (minimaal voor de helft!)
fruit
superfoods/toppings

Nadat ik dit heb samengevoegd in de blender, vul ik deze met 200 ml water of amandelmelk. Even blenderen en slurpen maar!

Maar wat doe ik er dan in? Hieronder wat opties.

Groente:
- Verse spinazie
- Boerenkool
- Sla
- Komkommer
- Tomaat
- Gekookte biet
- Bleekselderij
- Andijvie

Fruit:
- Sinaasappel
- Appel
- Banaan
- Mango
- Peer
- Bessen
- Aardbeien
- Medjool dadels
- Avocado

Superfoods/toppings:
- Gojibessen
- Lucuma
- Maca poeder
- Hennepzaden
- Bio honing

Mix it and fix it! Wil je toch een voorbeeld? Eén van mijn favorieten:
- 2 handjes verse spinazie
- 1/2 stengel bleekselderij
- 1 banaan
- 2 eetlepels gojibessen
- 1 theelepel lucuma

Supergezond en klaar in een blenderdraai :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten