vrijdag 12 februari 2016

Gevulde paprika

Het is vrijdag en dat betekent dat ik het liefst languit gestrekt op de bank neerplof. Wel na het sporten, dat dan weer wel ;) Maar er moet natuurlijk nog wel gegeten worden, dus ik ga op vrijdag al gauw voor een makkelijke maaltijd. Vandaag vond ik dat ik een bofkont was met mezelf. Een beetje rommelen in de koelkast bracht mij een paar mooie ingrediëntencombi's. Alles bij elkaar was het helemáál lekker! Tijd om dus weer een recept te delen :) Dit is voor 1 persoon.

Ingrediënten:
150 gr mager gehakt
100 gr champignons
1 grote (gele) paprika
1 zeer rijpe bakbanaan, in schijfjes
1 kleine ui, gesnipperd
200 gr tomatenblokjes
3 tl peper
3 tl kaneel
2 tl zout
1 tl kurkuma
1 el kokosolie

- Verwarm de oven voor op 180 graden.

- Verhit een eetlepel kokosolie in een ruime koekenpan. Bak hierin de ui glazig.

- Rul het gehakt.

- Voeg de champignons en de bakbanaan toe, zet het vuur laag en schep dit regelmatig om.

- Voeg de tomatenblokjes, peper, kaneel, zout en kurkuma toe. Laat dit nog 5 minuutjes pruttelen. Schep af en toe om.

- Snijd de bovenkant van de paprika en haal de zaadlijsten eruit.

- Schep het groentemengsel in de paprika. Heb je nog wat over? Geen punt, schep het gewoon in het schaaltje om de paprika heen. Plaats de paprika in het midden van de oven, ongeveer 10 á 15 minuten.

Eet smakelijk!


Vond je dit recept leuk? Mis dan niks en like de Facebook community van Leve een paleo leven! Hierdoor ben jij als eerste op de hoogte van nieuwe artikelen en recepten!


1 opmerking: